×
Jak propagovat své stránky (skoro) zadarmo?

Jak zařídit, aby zákazníci o Vašem webu věděli?

Již jsme zmiňovali, že z našeho pohledu vidíme právě internetovou prezentaci jako nepostradatelný marketingový prvek každé firmy, která nabízí určité služby nebo produkty a nemá na ně monopol. Ve článku „Jak vytvořit poutavou a zajímavou web. prezentaci“ jsme  Vám představili několik tipů, jak docílit toho, aby Vaše stránky byly místem, které přitahuje návštěvníky a proměňuje je ve Vaše zákazníky.


Potom co jste upravili Vaši stávající prezentaci, musíte ještě zajistit, aby se o ní dozvědělo co nejvíce lidí (návštěvníků). Můžete se odevzdat do rukou odborníků a ti Vám pomohou splnit tento úkol za úplatu, a nebo si můžete výrazně pomoci i sami a s minimem finančních prostředků nebo dokonce zcela zdarma.


Využívejte sociálních sítí

Používejte facebook a šiřte povědomí na sociálních sítí. Nezapomínejte ale, že na facebook se lidé chodí především bavit. Sestavujte obsah podle pravidla 70/30. 70% příspěvků užitečných a zábavných, 30% příspěvků prodejních. Odkazujte na své stránky a blog. Získávejte nové návštěvníky.


Spolupracujte s jinými weby a odkazujte na sebe pomocí linků a bannerů

Další možností je výměna reklamních bannerů a spotů na obdobné stránky. Vybírejte si ty stránky, které Vám nabídnou největší poměr cena-výkon. Ideální pro tyto účely jsou různá fóra s tématem z Vašeho oboru.


Zápisy do katalogů

Katalogy jsou seznamy stránek, které jsou (většinou) oborově roztříděny. Kromě toho, že mají svou užitnou hodnotu, také slouží ke zveřejnění informací o Vaší webové prezentaci. Katalogy mohou mít různě vysoké PageRank a podle něj ovlivňují i PR Vašich stránek. Vybírejte pečlivě – není třeba se registrovat do desítek různých katalogů.

Registrace do katalogů je oblíbenou nutností, jak „popostrčit’“ Váš web nahoru ve vyhledávačích. Na registraci stránek není nic těžkého a jestliže se rozhodnete obětovat Váš čas, nebude Vás to stát ani korunu.


Přispívání do diskuzí

Jestliže přispíváte do různých diskuzí a chatů, nezapomeňte ke svému jménu připojit i adresu vašeho webu. Jestliže nepřispíváte, začněte. Zjistěte si, jestli fórum do kterého píšete má atributy „follow“ a začněte reagovat či psát příspěvky. Zvyšujete tím počet linků na vaše stránky a zároveň, díky komunikaci, ovlivňujete skupinu lidí, která se může stát Vašimi zákazníky.

Nezapomeňte, že Vaše reakce musí být věcné, zajímavé či užitečné. Jestliže buďte uveřejňovat pouze reklamu na Vaše produkty a odkaz na stránky, brzo Vás admin vykáže z fóra.


Vydávejte články na jiných stránkách

Jestliže podnikáte v oboru, ve kterém se cítíte odborníkem, nebojte se o Vaše rady, názory a postřehy podělit i na jiných stránkách nebo třeba i v časopise. U svého jména (na konci článku) nezapomeňte dosti výrazně zdůraznit adresu Vašich stránek. Možná budete překvapeni, kolik šéfredaktorů, bude mít o Váše články zájem. Obzvláště budou-li zajímavé a zdarma.


Požádejte stávající zákazníky o doporučení a nabídněte jim určité výhody

Říká se, že nejlepší reklama se šíří mezi lidmi sama. Jedna z dalších možností je požádat spokojené zákazníky o jejich doporučení. Jako odměnu si připravte nějaký malý dárek, v podobě malé služby, bonusu nebo zvýhodnění pro další objednávku. Doporučení od známého (nesmí to být prodejce) má větší váhu a snáze přesvědčí k návštěvě stránek či ke koupi produktu nebo služby. Základní podmínkou fungování tohoto tipu, je pochopitelně to, aby Vaše nabídka byla poctivá a produkty kvalitní. Bez těchto předpokladů je asi nikdo doporučovat nebude.